Komentáře

1 Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 23. února 2015 v 19:19 | Reagovat

Já se spíše přikláním k tomu, že je to mor, ale mé druhé jméno je romantic killer, tak mě asi nesmíš brát příliš vážně :-)

Kdysi jsme se kvůli tomu vedli spor: http://web-load.blog.cz/1209/jsme-ve-pri :-)

2 p. | 23. února 2015 v 19:43 | Reagovat

taky se mi to nelibi, dikybohu to jednou za cas odstrihavaj, tak to ty pamatky dlouho nehyzdi :-)

3 Anička | Web | 23. února 2015 v 20:00 | Reagovat

Třeba v Paříži u mostu se zámečky překupníci nabízející zámečky. Já jsem  žádný nikdy s nikým na most a ani jinam neuzamkla. Líbí se mi, když jich je na mostě méně, jako třeba tady v Magdeburgu, kam chodí většinou jen místní. Jinak chápu, že to občas je problém a rozumím tomu, když se třeba pravidelně odstraňují. Aby se neopakovala událost v Paříži, kde se část mostu propadla. ;-)

4 Julie Françoise | Web | 23. února 2015 v 20:14 | Reagovat

Upřímně, já tomuhle nefandím. Ono kdyby jich bylo pár, tak prosím, ale pokud pak most vypadá jako skladiště starého železa... V Paříži jsme viděli, jak ty zatracené zámky na mostě doslova odtrhávají svou vahou pletivo. Přijde mi škoda takhle ničit památky. A pak - podle mě to mělo smysl, dokud to dělalo pár lidí, ale pokud se z toho stane tuctové gesto... Tak to podle mě ten romantický nádech ztrácí.

5 hellboy | Web | 23. února 2015 v 21:49 | Reagovat

no pro mě to příjde docela zbytečné, lásku nemusíte až takhle prokazovat, niří to akorát památky:(

6 Aleee | 24. února 2015 v 7:00 | Reagovat

Já narazila na "překupníka" se zámky lásky ve Wroclawi. Měl na půjčení i lihové fixy :-)

7 TlusŤjoch | Web | 24. února 2015 v 12:06 | Reagovat

Považuji to za mor.
Ale možná je to tím, že nevlastním zámečnictví.
A ani jsem básník-symbolista.
Ale možná je to lepší, než-li rýti nožem srdíčka do kmenů stromů.

8 Aailyyn | Web | 24. února 2015 v 19:22 | Reagovat

Kdyby se to alespoň dávalo na místo, které by tomu bylo vyhrazeno a přizpůsobeno. Ničit tím památky je škoda.

9 Lyra | E-mail | Web | 25. února 2015 v 16:08 | Reagovat

Nevím, přijde mi to docela nevkusné a myslím, že jde o zbytečné gesto. Lidé si přece mohou lásku dokazovat i bez toho, aniž by hyzdili historické památky.

10 Hëllena | Web | 26. února 2015 v 16:24 | Reagovat

Nemyslím si, že to ty památky ničí, lepší připnout zámeček než počmárat zeď.. Ale asi by bylo lepší, kdyby to bylo na nějakých obyčejnějších mostech, ne zrovna na Karláku.. Ale přicvakla bych něco ráda, jen nevím, kde sehnat nějaký pěkný (třeba ten květovaný) zámeček, a taky bych musela dotáhnout přítele do Prahy :D

11 Veki | E-mail | Web | 26. února 2015 v 19:31 | Reagovat

Ve Wroclawi stojí u Tumského mostu zámečkový překupník (za pěkného počasí)! :-)

Někde jsem četla, že museli zámky sundat, protože by se pod jejich vahou most mohl vážně poškodit(podle komentářů výše to bylo asi v Paříži). Takže, ano, dokážou památky ničit. Na historické mosty to dle mě prostě nepatří.

12 Miriabel | Web | 6. března 2015 v 9:07 | Reagovat

Mne se to libi! Teda, pokud je jich uz moc, nevypada to zrovna hezky, ale jako gesto je to pekne :). tak, at vam to funguje, Bylinko :)))

13 Dena Hviezdička | Web | 11. března 2015 v 12:47 | Reagovat

Záleží od situácie, ak sa objaví 1000xy zámiek na moste, ktorý na to nie je ani vyhradený, tak sa mi to tak nezdá, ale ak sú na to mosty/iné miesta vyhradené, tak je to celkom pekný nápad.

14 chatparisien | Web | 11. března 2015 v 13:12 | Reagovat

Paříž s tímto trendem bojuje, protože zamilovaní ničí jejich památky. Když se zřítí historický most, není to moc romantické. Nemluvě o tom, že ty zámky stejně odstřihnou. Podle mě by bylo lepší koupit za ty peníze, které zamilovaní utratí za zámek, třeba čokoládu. Moje články na tohle téma: http://chatparisien.blog.cz/1409/love-without-locks a http://chatparisien.blog.cz/1502/fuck-love

15 Nami | Web | 11. března 2015 v 13:20 | Reagovat

Možná bych tohle schvalovala, kdyby se zámečky dávali na nějaká místa pro pár důležitá a ne na ta, která jsou známá nebo prostě první most na který narazí.

16 hare | E-mail | 11. března 2015 v 13:27 | Reagovat

Podle mě to akorát ničí památky a většina těch "zamilovaných" párů se stejně po měsíci vesele rozejde, takže žádný důvod k pitomým zámkům ani nemají. Zamilovanost totiž není ovládána rozumem a tudíž končí buďto trvalým vztahem nebo rozpadem.

17 Babakat | 11. března 2015 v 13:33 | Reagovat

Tak teď jsem docela na rozpacích. Na jedné straně lepší zámek než rozrytá nebo posprejovaná fasáda, na druhé straně se mi to na památkách nelíbí. Proč nekoupit za ty peníze hračku pro dítě z dětského domova? Nebo je dát na charitu. I to by byl projev lásky. Jenom by pravda nebyl tak na očích.

18 bee | 11. března 2015 v 13:51 | Reagovat

Nelíbí se mi to, nedělala bych to a naštěstí na to máme s přítelem stejný názor. Pokud vím tak kvůli těmto pitomých zámečkům utrpěl nějaký most snad v Paříži?

19 Maglaiz | E-mail | Web | 11. března 2015 v 14:36 | Reagovat

A památkáři či historici pláčí nad vandalismem. Dle mého jsou zámky lásky pouze vyjádřením nejistoty partnerů ohledně udržení vztahu, ergo si ho musí pojistit tímto až magickým rituálem. Čistě jen projev egoismu.

20 luczaida | E-mail | Web | 11. března 2015 v 14:59 | Reagovat

Je to hloupý. Není na tom nic romantickýho, vypadá to hrozně, ničí to pamatáky, který samy o sobě mají vypadat esteticky, a pak stejně musí někdo jít a ty zámky odstřihávat, protože se tím ty mosty hroutí. Hrozně super věc pro lidi, kteří nemají nic lepšího na práci.

21 HockeyGirl | E-mail | Web | 11. března 2015 v 15:05 | Reagovat

Já nevím, na tohle jsem nikdy žádný jednotvárný názor neměla. Viděla jsem jeden zámeček lásky v Třebíči na jednom starém zábradlí. To bylo pěkné, byl tam jen jeden a žádná památka to nebyla. Přišlo mi to romantické a pěkné. Ale pokud je to na jednom mostě, který je historický a je jich tam dvacet, či víc, tak je to moc. Něco podobného jsem viděla v Děčíně. Pokud to není přehnané, tak proč ne.

22 LoveShy | Web | 11. března 2015 v 15:16 | Reagovat

Jéé cože, my taky byli na Valentýna v Praze a dali jsme si zámeček na to samé místo :D. Dokonce ho vidím na fotce! Druhá fotka, modrý zámeček úplně nejvíc v pravo spíše dole :). Mě se to líbí, je to takový hezký, milý a náhodou se mi to i líbí ve velkém množství na jednom místě :).

23 Dívka. | Web | 11. března 2015 v 15:46 | Reagovat

Pro lásku přece nemusíte hyzdit památky ne? Tohle je vandalismus a netuším proč v tom někdo vidí něco romantického.
Ale když se vám to tedy tolik líbí, tak si zámek pověste třeba do ucha, ale na historické památky tohle prostě nepatří.

24 Wye | Web | 11. března 2015 v 16:07 | Reagovat

Tohle jsem potkala ve... Francii? Anglii? Teď nevím. Každopádně to byl takovej ten most, kterej tím byl specifickej a zámečků fakt plnej a musím říct, že to vypadalo vážně nádherně.
Tady zrovna na těch fotkách se mi to ale moc nelíbí, myslím, že to umístění je hrozně nešťastný... :D

25 Pražský poděs | E-mail | Web | 11. března 2015 v 16:38 | Reagovat

Zámečky lásky mi vždycky přišli brutálně stupidní... Je to smutný příběh železa, které se mohlo stát součástkou do bagru. Nebo kombajnu. Třeba.

26 Shade | 11. března 2015 v 17:12 | Reagovat

[9]: naprostý souhlas ;-) je to vážně nevkusné

27 Reach-goal | E-mail | Web | 11. března 2015 v 17:41 | Reagovat

Podle mě je to pěkné gesto :) kamarádka má takhle zámek v Itálii. Podle mě musí bý hezké se tam po pár letech vrátit a najít svůj zámeček a vzpomínat

28 Ellí | Web | 11. března 2015 v 18:12 | Reagovat

Proti zámečkům nic nemám, naopak přijde mi to takové milé, samozřejmě ale všeho s mírou :-) Mimo Prahu jsem to viděla třeba V Salzburgu, tam byl ozámkovaný celý most :D

29 Nettie | E-mail | Web | 11. března 2015 v 18:33 | Reagovat

Se zámečky jsem se tedy setkala jen v Praze :)
Přijde mi to jako moc milé a romantické gesto. Než že by to památky ničilo, spíše je dozdobuje. Takové šperky pro památky :D A navíc to dokazuje, že na světě ještě stále existuje nějaká láska, štěstí a city, ne jen práce, práce... a práce. (Ale mě si nevšímejte, Nettie si zrovna prochází obdobím zamilovanosti, jak já říkám, přecitlivělosti :D)
Železářství mne pobavilo, máš pravdu. Nic se nesmí přehánět. :)):*
Dobré téma a hezké fotky :))

30 Coneja^^ | Web | 11. března 2015 v 19:29 | Reagovat

My už se k tomu chystáme delší dobu ... zámečky jsou geniální ! :)

31 naoki-keiko | Web | 11. března 2015 v 19:35 | Reagovat

Jsem proti zámečkům, když to dělají všichni je to dle mého nesmyslné gesto, které trvalost vztahu nezaručí. Prostě tak trochu konzum, který dává okolo sebe dojem něčeho jedinečného a hlubokého.
Těch mostů je mi líto a je mi líto i radnic, které to musí řešit. Peníze nejsou na rozdávání a aby kvůli takovým prkotinám jako zámečky vydávaly finance na jejich odstranění (protože zbořený most nikdo nechce :-D ), tak je to opravdu jen lidská bezohlednost a povrchnost. Dalo by se říct i vandalství.

32 Alfirin | E-mail | Web | 11. března 2015 v 19:47 | Reagovat

Asi nejsem úplně příznivecm tohoto zvyku... Jendak se mi to nelíbí a taky si myslím, že ta "pravá láska" zamykat nepotřebuje.

33 piuPIU | Web | 11. března 2015 v 19:49 | Reagovat

Klasickýmu zámečkování na památkách nefandím ani trochu. Tisíce zámků navěšenejch jeden přes druhej, tvořících jakejsi obludnej nádor na něčem, co by se naopak mělo zachovávat v co nejpůvodnějším stavu (myslím tím včetně ohleduplnejch rekonstrukcí) mi nepřijdou ani romantický, ani hezký. Spíš ohyzdný a hloupý, protože to ty mosty, ploty, a stavby postupně ničí.

Já po sobě při cestování nemám potřebu nechávat stopy v podobě zámečků, nápisů, nebo vyškrábanejch iniciál. Naopak, snažím se "projít a neuškodit". Tudíž ani nikam nic nevěším a nepíšu.

34 sarabessa | 11. března 2015 v 21:03 | Reagovat

Já se přikláním k názoru že je to spíš "mor" . Jen to ničí památky a navíc když se ty zámečky stejně odstřihnou, tak není lepší si místo zámečku koupit třeba kytici květin? Navíc to ani nevypadá hezky, tak jaký to má význam? Žádný. Akorát se tím ničí některé nádherné historické mosty.

Jak píše piuPIU : "Já po sobě při cestování nemám potřebu nechávat stopy v podobě zámečků, nápisů, nebo vyškrábanejch iniciál. Naopak, snažím se "projít a neuškodit". Tudíž ani nikam nic nevěším a nepíšu."

35 Drápek | Web | 11. března 2015 v 21:10 | Reagovat

Podle mě krásné gesto, ale na druhou stranu, ať se lidé pak nebouří, když se zámky odstranují kvůli nadbytku váhy. Je to přeci logické. A o důvod navíc, jet se na oné místo podívat znovu a znovu stvrdit lásku :)

36 Leník | Web | 11. března 2015 v 21:52 | Reagovat

Já jsem byla též na Valentýna v Praze :-))!
Na Karlův most jsem šla ale až v neděli. Dívám se vždy na ty zámky a jestli ten E+M je váš, tak ten jsem tam viděla. To je teda náhoda! Ještě jsem si ty zámky fotila na makro :-). Já myslím, že to je hezké, ale nemusí to být až moc přeplácané, to už pak zábradlí kazí. Toť můj názor :).

37 Zdebra | Web | 11. března 2015 v 21:52 | Reagovat

Když jich je míň, tak to vypadá i pěkně, ale když je to přeplácané, tak už to ruší ten dojem. A např. na tom mostě na druhé fotce pak není vidět na vodníka, takže si ho každý kolemjdoucí pak nemusí všimnout.
Zajímavé by bylo si schovat klíč a pak (třeba po rozchodu) si přijít odemknout zámek a zjistit, že na něm jsou připnuté další. Ale to asi nikdo nedělá.

38 Amia | Web | 11. března 2015 v 22:39 | Reagovat

jestli to je mor to nevím, pravda je, že váha všech dohromady může most (zábradlí...) dost zatěžovat. Vždyť i vojska musí zrušit pochodový krok, pokud jdou přes most :-)
Škoda, protože je to opravdu pěkné.

39 Fimmi | Web | 11. března 2015 v 22:54 | Reagovat

Mně se tyhle zámečky strašně líbí :)
No, když už jich tam je potom až moc, je to asi blbý pro to zábradlí (nebo to, na čem to je)...

40 zuzana koubkova | E-mail | Web | 12. března 2015 v 0:38 | Reagovat

Na tom Johánkovi z Nepomuku mi to přijde trochu divné, ale to původní místo na Čertovce, proč ne? Spíš se mi to líbí ;-)

41 Grumpy | Web | 12. března 2015 v 7:21 | Reagovat

Mně se tyhle zámky vůbec nelíbí, zaprvé to už není nijak prudce originální, zadruhé to, přesně jak tu bylo už zmíněno, hyzdí památky... Docela mě překvapilo, že tenhle mor už se rozjel i na Karlově mostě, odtamtud bych to vyštípala okamžitě. V Paříži nebo Benátkách už to zakázali, pokud vím...

42 Terka | E-mail | Web | 12. března 2015 v 9:30 | Reagovat

Když je jich málo, působí to pěkně, ale nic se nemá přehánět, že ano, pak to akorát ničí památky.

Co vím, tak jednu dobu to bylo na mostě I u nás na Vsetíně. A co vím, první zámeček tam dal spolužák spolu s někým. Nicméně, mám dojem, že už to sundali...

43 katoska | Web | 12. března 2015 v 9:40 | Reagovat

je to vandalismus, někdy se vyrývali  srdíčka do stromů a laviček a teď díky filmu (nic originálního ty zamilované nenapadá?) se věší zámečky. Ty památky jsou tam staletí a ta zátěž je bezpochyby ničí- narušuje statiku. A originální místo na tom Karlově mostě to nebylo, tam se sundávali kila železa asi bylo vyklizeno. Já bych tam dala hlídku a napařila pokuty. Když jsem šla po mostě lásky na Kampě, málem se mi otevírala kudla v kapse na ty zamilované

44 iguanagirl | E-mail | Web | 12. března 2015 v 11:37 | Reagovat

V Praze se přemýšlelo o tom, že kousek od Karláku udělají obrovské drátěné srdce, které by bylo určeno přímo na zámečky lásky a pak z toho projektu sešlo. A přitom by to bylo 100x lepší než to věšet na x 100vek let staré železo. :D

45 Bambulka | Web | 12. března 2015 v 13:40 | Reagovat

Mě to přijde romantické. Ale může to mít i více výhod. Řekněme že v budoucnu už třeba nebude Vltava Vltava ale jenom obyčejná řeka a někdo místo ryby uloví právě ten zámek (někdy se zámky nezamykají na zábradlí ale hází se do vody, a nebo by Karlův most mohl spadnout do vody. Vyšlo by to na stejno)a dokázat tím co se mohlo stát před XXX lety. No ne? Jo... Romantika je to taky.. Bambulka. Nezapomeň se podívat na mou stránku

46 agrenej | E-mail | Web | 12. března 2015 v 13:46 | Reagovat

Dávat tyhle zámečky lásky na památky mi prostě nepříjde jako dobrý nápad. Sice souhlasím s tím, že je to krásné gesto, ale zase mi příjde mnohem romantičtější na nějakém osamoceném místě, kde ten zámeček bude jeden jediný, někde o samotě, kde nečeká fronta lidí, aby si taky našli místo pro svůj. Ale hlavně památky by se měly zachovat a vystavovat na obdiv, nikoliv obalovat dalším železem k nepoznání.

47 Eden | Web | 12. března 2015 v 15:04 | Reagovat

Pekné, pekný nápad :) Ja som také ešte nevidela :D

48 Beautiful sick mind | Web | 12. března 2015 v 16:34 | Reagovat

V Plzni jsou na zámky na Radyni =) taky jsem tam jeden nechala =)

49 Janča | E-mail | Web | 12. března 2015 v 17:09 | Reagovat

Podle mě je to strašně krásné, ale jelikož je toho někde opravdu moc a je to třeba u těch památek, které to úplně zoškliví, tak se mi to taky nelíbí. Ta první fotka je hezká, jak jich je jen pár, ale ta druhá už je hrozně přeplácaná a měli by si najít jiné místo. Docela mě zaráží, kolik je romantických zamilovaných duší, které tohle tvoří. :)

50 :-) | 12. března 2015 v 17:33 | Reagovat

Ničení historických objektů zavěšováním želez je teda mooc "fajn"...

51 Anior | Web | 12. března 2015 v 19:30 | Reagovat

Podle mě to je úžasný projev lásky a milenci na to mají právo! :-)

52 Inalyn | E-mail | Web | 12. března 2015 v 21:04 | Reagovat

No romantické to je, to uznávam...Ale súhlasím s tým, že to ničí pamiatky a keď sa navyše tie kľúčiky odhadzujú, tak to znečisťuje rieky...
Je to možno pekné gesto a keďže pochybujem, že tento zvyk zmizne, bolo by fajn vytvoriť v takých tých metropolách nejaké "steny" určené priamo na tieto zámky - tak aby to neznečisťovalo pamiatky a zamilovaní by boli spokojný :) No a kľúčiky nech si ľudia niekde schovajú a nehádžu ich do riek :)
Čítala som aj o tom, že tie zámky sú takto pokope veľmi ťažké a skutočne tie pamiatky ničia (napríklad tie mosty). Čosi by sa s tým malo začať naozaj robiť...

53 charlottechocolate | E-mail | Web | 12. března 2015 v 21:17 | Reagovat

Zámečky mi přijdou krásné, jen je škoda, že je vždycky po čase odstřihávají, aby to třeba zrovna na Karlově mostě vypadalo pořád tak pěkně a nepřeplněně... Nicméně si myslím, že je to krásná tradice a přijde mi kouzelné zanechat po sobě stopu a nějakém výletě... nebo jen tak. :-)

54 Tina | Web | 12. března 2015 v 21:54 | Reagovat

Když jich není hodně, tak je to hezké. Ale jak se říká, všeho s mírou. :)

55 Toska | 11. dubna 2015 v 19:11 | Reagovat

To, o čem se píše v článku, je podle mě zbytečnost, volovina, nic romantického ani hezkého na tom není, na partnerství to nemá žádný vliv... jen móda poslední doby, jako třeba nošení crocsů, ale ty narozdíl od těchto zámků památky neničí. Takže je to ještě navíc vandalství a příspěvek k chátrání těch (často docela významných) staveb, na něž se zámky zavěšují.

Na druhou stranu jsem se ale o několik let dříve, než přišly ve známost uvedené nesmysly, setkala s něčím podobným. Jenže celá věc probíhala jiným stylem - jednalo se o tradici přinesenou z východních zemí. Zájemce se nejdříve domluvil na té akci s někým povolaným (nevím, kdo), nechal si na zámek předem vyrýt jméno a datum a v domluvenou dobu se uspořádal nějaký malý obřad či rituál na jehož konci nechal jeho objednavatel na kovové konstrukci speciálně pro to určené (i když úplně za začátku se zamykaly na zábradlí u rybníčku) zámek s cedulkou s vyrytým jménem a datem zamčení nebo něčím podobným. Dělalo se to původně pro uzamčení a trvanlivost přání někoho, později také pro páry na přetrvání jejich vztahu. Další podrobnosti nevím. Nebyl o to nějaký masový zájem a netuším, jak dnes. I proto v tom místě pak nikdy nebylo zámků příliš, takže je zatím nikdo nemusel odřezávat a ani žádnou památku to neponičilo.
I když jsem se takového obřadu nikdy neúčastnila, považuji ten druhý způsob za důstojný, pro zúčastněné bude mít daleko větší význam než připnutí zámku na první kov (protože to tak dělají všichni, tak my musíme taky, žejo), ani to nic neničí a ničemu nepřekáží, ba naopak.

A jsem docela ráda, že jsem v diskusi našla i názory podobné tomu mému, už jsem si myslela, že s ním budu sama! :-)

56 slečna Pé | Web | 2. září 2015 v 23:02 | Reagovat

Já vlastně ani nevím. Mě se to líbí, ale chápu, že to hyzdí památky. S drahým jsme nikde svoji lásku nezamykali, a taky to bez gesta zvládáme. :) Ale rozumím tomu, dříve jsem, také chtěla svoji lásku na důkaz zamknout, ale postupem času si uvědomuji tu škodu, kterou to dělá... Ale neodsuzuji to. Je to pěkné gesto. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.